ÍNDEX DE RECEPTES

19 de novembre del 2009

ANGEL FOOD, l'aliment dels Àngels




ANGEL FOOD, l'aliment dels Àngels

Aquesta recepta la vaig treure del bloc Food & Cook (http://delicatessen-world.blogspot.com/), us el recomano, hi ha receptes molt bones i originals.


Ingredients

1 tassa de farina per pastissos

¾ de tassa de sucre de llustre

¾ de tassa de sucre normal

2 i ½ tasses de clares d’ou (són unes 12 clares)

¼ cullereta de sal (de les de cafè)

1 i ½ cullereta d’àcid tartàric (important: no us preocupeu si no en teniu, jo vaig comprar uns sobres al Mercadona que posa que és gasificant i porta aquest àcid, s’utilitza perquè la massa pugi i per estabilitzar les clares d’ou)

2 culleradetes de vainilla líquida


Abans de passar a la recepta, però, algunes recomanacions :

- no cal engreixar el motlle que utilitzem amb mantega o farina, això impedirà que la massa pugi per les parets del motlle (queda un pastís molt alt), i ja veureu que no s’enganxarà gens.

- és preferible utilitzar un motlle alt i llis, per poder desenmotllar-lo bé. Jo, però, en vaig fer servir un que no ho era d’alt i va quedar molt bé. Pel que vaig llegir a diferents webs sobre aquest pastís, típic dels Estats Units, es veu que es fa servir un motlle especial, alt, amb un forat al mig i amb unes potetes per poder posar el pastís del revés quan es treu del forn i permetre que l’aire continuï circulant per l’interior de la massa i no perdi l’esponjositat. Us poso una foto d’aquest motlle. Jo com que ja us dic que no tenia aquest motlle, quan el vaig treure del forn el vaig posar del revés a sobre d’una ampolla de vi (ho podeu veure a la fotografia).

- és important que quan incorporem la farina a les clares d’ou muntades ho fem amb molta delicadesa.

- per muntar les clares, us recomano que si podeu estalviar-vos fer-ho a mà… cansa molt! Jo vaig fer servir unes “varilles” elèctriques.

- per a les mesures, vaig fer servir una tassa de les de cafè amb llet.


Comencem preparant els dos elements principals d’aquesta pastís. Per una banda, barregem bé la farina amb el sucre de llustre i ho tamisem (molt important perquè no ens quedin grumolls i poder barrejar bé tots els ingredients!).

Per una alta banda, muntem les clares d’ou, que han d’estar a temperatura ambient. Primer ho farem a una velocitat baixa i quan comencin a estar espumoses, afegim la sal i l’àcid tartàric. Continuem batent les clares a una velocitat més alta fins que es formin petites muntanyetes; és el moment d’afegir a poc a poc el sucre normal i la vainilla. Continuem muntant les clares ara a una velocitat alta fins que tinguin ja una textura ferma i estiguin ben muntades.

Comencem a incorporar la barreja de farina i sucre llustre a les clares, molt a poc a poc, al bloc de Food & Cook recomanen fer-ho en tres tandes, posant una mica de farina en un colador i anar-la incorporant a les clares. Jo ho vaig fer així i és més fàcil, d’aquesta manera ho podem barrejar millor. Amb la llengua de gat també podeu barrejar-ho més fàcilment, de baix a dalt sempre, amb paciència.

Quan ja tinguem la mescla a punt, l’aboquem al motlle, procurant que arribi a tots els racons i que no quedin bombolles d’aire. Ja el podem posar al forn preescalfat a 175º durant 50-55 minuts.

Finalment, l’últim pas, però també important, és posar-lo cap per avall quan el traguem del forn. Ja veieu a la foto com ho vaig fer jo! Una mica d’estar per casa i perillós, però va funcionar.

Quan estigui fred, el desenmotllem i decorem al nostre gust, amb fruites del bosc com vam fer nosaltres, o amb melmelada, xocolata… Nosaltres a més ho vam acompanyar amb xocolata desfeta i gelat de vainilla.

La recepta és una mica llarga, però val la pena, no és tan complicada, fins i tot la vaig poder fer jo!... Animeu-vos!

Seguidors