ÍNDEX DE RECEPTES

16 de novembre del 2009

PASTÍS DE XOCOLATA AMB CIRERES I AMARETTO




Aquest pastís ens ha agradat molt, sobretot a mi, que la xocolata m’encanta! Queda una textura humida i suau, amb el gust de les cireres amargants pel bany d’amaretto que els hem donat. Si és amb algun altre licor, també ha de quedar ben bo, m’ho imagino amb rom o conyac, i perquè no amb alguna altra fruita que ens agradi més.
Jo no hi vaig posar els 400 g de cireres perquè em va semblar que n’hi havia massa, vaig posar-ne uns 250 g, em va semblar que dominaria massa el gust amarg de l’amaretto.
La recepta la vaig veure al bloc de la Gemma, la cuina de casa, que ens fa unes atractives propostes de pastissos.
Un pastís ben recomanable per fer qualsevol dia d’hivern, fred o calorós, de postres o per berenar.

PASTIS DE XOCOLATA AMB CIRERES CONFITADES I AMARETTO

Ingredients:

- 1 base de pasta brisa (comprada o casolana)
- 400 g de cireres confitades
- 50 ml d’amaretto
- 125 g de sucre llustre
- 100 g de xocolata 70% de cacau
- 125 g de mantega pomada
- 125 g d’ametlles moltes
- 25 g de farina
- 3 ous
- 1 cullerada de llevat en pols
- 75 g de galetes d’ametlla (tipus ametllats Trias- tenen unes caixetes d’ametllats just d’aquest pes)
- 100g d’ametlles filetejades

Preparació:

Folrar un motlle desemmotllable amb la pasta brisa, punxem una mica perquè no pugi i coem 15 minuts a 180º.
Deixem en remull les cireres amb l’amaretto durant ½ hora, remenem de tant en tant perquè s’impregnin bé del licor.
Fonem la xocolata al bany maria, a mi m’agrada més que al microones que s’ha de vigilar perquè no es cremi, però també ho podeu fer, i la deixem que perdi temperatura.
Batem amb beril•les elèctriques la mantega i el sucre fins que blanquegi. Sense deixar de batre, anem afegint un a un els ous, alternant-los amb les ametlles moltes, la farina i el llevat. Finalment, incorporem les galetes triturades i la xocolata fosa.
Aboquem un terç de la barreja dins del motlle, repartim les cireres escorregudes i aboquem la resta de la barreja de xocolata. Repartim les ametlles filetejades per sobre i coem durant 50-60 minuts a 170º.
Traiem del forn, deixem reposar una estona i decorem. Es pot servir tèbia.



Espero que el feu i que us agradi!!

Seguidors