ÍNDEX DE RECEPTES

21 de novembre del 2010

CASTANYES AMB XAROP DE VAINILLA

hemc #48 - castañas
Feia dies que buscava alguna recepta per a participar al HEMC 48, dedicat a les castanyes. Ahir tot fullejant el llibre de cuina al vapor de la Thermomix, vaig veure aquesta recepta i m’ha faltat temps per a fer-la! Justet, però encara som a temps!articipar-hi!

No se si queden bones o no, quan les provi os ho comento!
CASTANYES AMB XAROP DE VAINILLA
Ingredients
-1000 g de castanyes (fem un tall en forma de creu a la pell)
-1100 g d’aigua
-400 g de sucre
-1 beina de vainilla (tallem en tres trossos)
Preparació
1.Posem les castanyes en el recipient Varoma
2.Coem les castanyes al vapor: aboquem l’aigua al got de la Th, col·loquem el recipient Varoma amb les castanyes en la seva posició a la Th i programem 25-30 minuts, Varoma i velocitat 1
3.Traiem el Varoma, buidem el got i eixuguem bé
4.Pelem les castanyes en calent. Es pelen fàcilment estan humides. Si veiem que estan seques les mullem amb aigua calenta.
5.En el got de la Th posem el sucre i la beina de vainilla i triturem, 10 segons a velocitat 10
6.Afegim 500 g d’aigua i reduïm durant 15 minuts, programa Varoma, velocitat 1, sense el cubilet
7.Afegim les castanyes pelades i programem 3-6 minuts, temperatura 100º, velocitat 1. Comprovem que estiguin prou toves i que conserven la forma.
8.Posem les castanyes en pots de rosca, cobrim amb el xarop i tanquem els pots de seguida.

Aquestes castanyes acompanyen molt bé, segons diu el llibre, un gelat o compota de fruites. També com a acompanyament de plats de caça.

7 comentaris:

Gemma ha dit...

Una bona manera de conservar les castanyes per poder-ne gaudir durant tot l'any... Com tu dius, són un acompanyament fantàstic per carns de caça!

La cuina vermella ha dit...

Com que no tenim thermomix, haurem de buscar la manera de fer aquesta conserva de castanyes! ^^

teresa ha dit...

No tinc themomix, ja pensaré com fer aquestes castanyes, ja que en casa agraden molt
Bessets

Teresa ha dit...

Jo crec que fent el xarop, l'aigua+sucre llustre+pols de canyella en lloc de la beina, a banda coure i pelar les castanyes, i afegir-les al xarop, donar unes voltes i ja està. Penso que no té més secret. Segur que ha de quedar bé, és com fer-les confitades.
Si ho proveu ja m'ho direu! <Jo en vaig fer poquetes, per a provar-les i si agraden fer-ne més, ara que en tenim.
petonets i que tingueu bona setmana!

starbase ha dit...

No les he tastat mai així amb xarop, es clar que jo no sóc gaire fan de la castanya...

vaja, però la idea és boníssima :)

Anònim ha dit...

Què bones han de quedar així, amb el que m'agraden les castanyes!!

Anònim ha dit...

Fa una setmana que tinc la thermomix a casa! Ara és hora de perdre-li la por i posar-me a fer cosetes com tu.
Moltes gràcies pel teu blog, m'encanta!

Victòria.

Seguidors