ÍNDEX DE RECEPTES

16 de setembre del 2013

BRIOIXOS


 Aquest diumenge va fer les postres la Laura, un pastís cremós de formatge boníssim! a veure si el publiquem perquè estava molt bo!
Jo vaig fer aquests brioixos per a l'esmorzar, que tant amb dolç com amb salat combinen molt bé i estan super bons.
Ideals per a preparar un pica pica, un berenar o esmorzar per a una colla, això si, els fem més petits i amb farcit variat, segur que no en sobrarà cap!!
La masa és molt facil de fer tant si la feu amb amassadora elèctrica com a mà, que trigareu una mica més, però si que heu de tenir en compte el temps de repòs, entre un amassat i altre necessitem unes dues hores, però després en 15 minuts estan cuits! i quina oloreta fan...
BRIOIXOS
Ingredients
500 g de farina de força
250 g de llet
50 g de mantega
80 g de sucre
30 g de llevat fresc
1 c/c de sal
2 c/p d'aigua de tarongina (d'azahar)
1 ou peer a pintar-los
Elaboració  
Posar en un bol o robot de cuina (en el meu cas TMX), la llet, la mantega toba, el sucre. la sal i l'aigua de tarongina i barregem bé tots els ingredients. Amb la Tmx, 1' i 1/2 a vel. 2. Afegim el llevat i barregem per a què es desfaci, 3 segons, vel. 5.
A continuació afegim la farina, barregem i amassem molt bé. Amb Tmx. 20 segons a vel. 6 i després 3', got tancat, vel. espiga. Si ho feu a mà trigareu una mica més, ha de quedar una massa ben fina. 
Amb les mans enfarinades, la massa és enganxosa, la posem en un bol, tapem i deixem reposar una hora. 
Passat aquest temps, aboquem la massa damunt la taula l'amassem una mica per a traure'n l'aire i fem unes porcions d'uns 80 g, els donem forma arrodonida i posem a la safata del forn, coberta amb silpac o paper de forn, deixant una separació entre ells, ben bé dos dits, perquè augmentaran bastant el volum. 
Els tapem i deixem reposar una altra hora. quan faltin 15' preescalfem el forn a 200º.
Passat el temps de repòs , els pintarem amb l'ou batut i courem a 200º durant uns 12-15 minuts, amb forn dalt i baix, si teniu l'opció. 
Us cop pintats podeu posar sucre humit a sobre, si els voleu només per a dolç, o sesam, fruits secs... o sense res.


* Recepta extreta de Gastronomia&Cia

16 comentaris:

Catieu ha dit...

Quina bon apinta!!! Que bons són els brioxos!!! Tinc moltes ganes preparar-ne ara que ja es va acostant el fred i no fa tanta mandra encendre el forn...
Petonets

Cristina ha dit...

Què macos que t'han quedat! Ja tinc ganes de veure el pastís cremós de la Laura.

starbase ha dit...

Ves per on, sempre he pensat que fer bons brioixos ha de ser delicat i 'complicat'... si dius que es ben fàcil potser algun dia m'hi posi :)

MaryLou ha dit...

Què bons,oi? t'han quedat ben macos!!
Petonets

No tot són postres ha dit...

Són tan bons els brioixos i amb l'ajuda de la TMX no fa gaire mandra posar-se a fer-ne!
PTNTS
Dolça

Laura ha dit...

Mmmm deliciosos!! Tinc ganes de fer brioxos!! Moltes ganes!! Gràcies que tinc la panificadora, sino.. no hi hauria manera que em sortis! Han quedat deliciosos! Petons

QUIMA ha dit...

Que bons....amb aquest color tan macu que t'han quedat , i amb una mica de pernil o formatge ...bonissims.
Petons

María ha dit...

Teresa cielo, que placer desayunar en tu casa, con estos bollos, y en tu compañia seria un desayuno de lo mas agradable, Mil besicos amiga

Esmeralda-Recelandia ha dit...

Preciosa, invítame a desayunar, qué delicia de bollitos, te han quedado fantásticos!
Un besito

Tapa't de tapes ha dit...

T'han quedat molt bé, Teresa!! QUina bona pinta! Ideals per esmorzar o berenar, sí!

Núria ha dit...

Uaaaau!!!! Quins brioixos! T'han quedat millor que els de pastisseria, i quin esmorzar!!! T'agafo la recepta perquè m'encanten amb melmelada o pernil i formatge!!! Petonets

Eva ha dit...

No m'he animat mai a fer brioxos... no sé perquè però em sembla que ha de ser difícil... però tal com ho expliques, m'hi hauré de repensar, perquè quins esmorzars i berenars, no?? de luxe!

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

M'encanta el aroma mentres estàn al forn i després menjar-m'els.
Fan molt bona pinta.
Petons.

VISCalacuina ha dit...

A casa som fan dels brioixos, haurem de provar aquests, que t'han quedat preciosos!

Gemma ha dit...

Et van quedar perfectes, i això que la massa de brioix no és fàcil... És un pa que m'encanta per esmorzar i fa una oloreta boníssima!

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Hola Teresa els brioxos són boníssims i t'han quedat magnífics.

Seguidors