ÍNDEX DE RECEPTES

26 de març del 2015

TORRADETES DE SANTA TERESA (TORRIJAS)


Quant temps sense fer-ne! i tant bones què són! Aprofitant la convocatòria d'aquest mes Memòries d'una cuinera, dedicat a les Rostes o Torradetes de Santa Teresa, ahir a la tarda les vaig fer, ja tenia el pa del dia abans a punt...i després de mirar si trobava alguna recepta diferent, tot i que la base sempre és la mateixa, pa, ous, llet i sucre, les he fet a la meva manera, afegint nata, vainilla i anís... així que són unes torrades ben enriquides i perfumades!, aquestes no són tant una menja d'aprofitament..., com en un principi feien per a aprofitat el pa dur...
Aquest dolç també és típic de Castella, Aragó, Andalusia, les famoses Torrijas, a  Portugal, Occitània, Marroc...
És un dolç tradicional, popular i ben antic que s'acostumava a menjar per Pasqua, a casa meva, però, la meva mare, sempre ens en feia per Santa Teresa.
Aquestes estaven, si, si, estaven... boníiiisimes!! 
TORRADETES DE SANTA TERESA  
Ingredients
Pa del dia abans (aquesta, una barra de 1/4 llarga, de forn de llenya)
1/2 l de llet
100 ml de nata per a muntar
3 ous (com més bons millor)
2 cullerades de sucre (al gust)
Pell de llimona i taronja (sense part blanca)
Una branca de canyella
1/2 veïna de vainilla
2 cullerades d'anís dolç
1 l d'oli per a fregir (el que us agradi, en aquest cas trobo millor el de girasol)
Sucre i canyella en pols per a arrebossar
Elaboració
Tallem les llesques de pa una mica gruixudes i les posem en una safata.
En un cassó posem la llet, la nata, les pells de llimona i taronja, les dues cullerades de sucre, la branca de canyella i la veïna de vainilla i fem arrencar el bull. Retirem del foc, hi afegim l'anís i deixem reposar fins que es refredi.
Un cop tenim la llet freda, la colem i repartim per sobre de les llesques de pa, els donem la volta per a que s'empapin bé i deixem uns minuts. Mentre tant, en un cassó posem l'oli al foc, a foc mig, batem els ous en un plat, hi anem passant les torrades, amb compte amb compte perquè estaran bastant toves i les fregim, les daurem pels dos costats i retirem sobre paper absorvent per a traure'n l'excés d'oli, només ens queda arrebossar-les amb la barreja de sucre i canyella en pols que haurem preparat.
Les podeu menjar tant fredes com tèbies. Fredes tenen més gust.
* Encara que sigui un fregit veureu que no queda gents oliós, l'ou fa una capa que no deixa que el pa absorbeixi oli.
Per dins queda una textura molt cremosa.
* Si veieu que l'oli té brosses d'ou cremades o que està brut, del mateix fregit, l'heu de colar perquè sinó  les torrades s'anirien ennegrint.
* Si l'oli fumeja retireu-lo del foc un moment, és senyal que s'està cremant i per a fregir no interessa.
* Podeu provar la barreja de llet i anís per a deixar-la al vostre gust, amb més o menys anís.
Memòries d'una cuinera

13 comentaris:

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

M'agraden acabades de fer, però també si sobren menjar-les fredes.
Unes torradetes amb molt bon sabor.
Petons.

Eva ha dit...

Saps que no n'he fet mai?? però ja tinc guardada la tarda del dissabte per ficar-m'hi i i participar al memòries. Aquestes teves "enriquides" han d'estar ben bones!! un petó!

trifasic de baileys ha dit...

mira que arriben a ser vicioses!! quina tortura de dolços aquestes festes! petons

Cristina ha dit...

A casa diuen que el secret és que quedin cremoses del mig...

La cuina de la Isabel ha dit...

Ara mateix publico les meves, quan era petita....ufff!!!!! d'això fa molts anys a casa meva en setmana Santa les torrijas no faltaven mai.
Senzilles i boníssimes.
Isabel

QUIMA ha dit...

M'agraden tant fredes com tebies . T'han quedat mot bones aquestes teves. Petons

María ha dit...

Mi querida amiga, la pinta no puede ser mas rica, se ven unas torrijas suaves y melosas, me han encantado, y la tarta de esos lindos colores que me habia perdido es una verdadera preciosidad. Un abrazo muy grande cielo

Judith ha dit...

a casa tampoc en fem mai, així que també ens ha servit d'exusa, perquè són boníssimes! Moltíssimes gràcies per participar. petonets

Gemma ha dit...

Amb el toc de l'anís i la vainilla han de quedar molt gustoses. Una recepta molt de temporada!

Coses de Llàbiro ha dit...

Jo m'apunto: Pascua, santa Teresa i quan faci falta!:)))
Moltíssimes gràcies per participar

lolines ha dit...

Hummm, i amb anis!!!!!

MaryLou ha dit...

Teresa, les vaig fet amb aquesta recepta i ens van agradar moltíssim!

MaryLou ha dit...

Teresa, les vaig fet amb aquesta recepta i ens van agradar moltíssim!

Seguidors